Auf der Xbox One am 28. Januar und auf dem PC und der PlayStation 4 am 29. Januar 2016 startet die nur wenige Tage andauernde Closed-Beta-Phase zum kommenden Online-Rollenspiel-Shooter The Division. Kurz bevor der Startschuss fällt, klären der Publisher Ubisoft und das Entwicklerstudio Ubisoft Massive über die bereits bekannten Probleme des Beta-Clients auf - und nennen einige Workaround-Lösungen.
Zu den bisher und ungelösten Problemen gehören abbrechende Signale bei der Aufnahme von Spielszenen über Capture-Cards sowie langsam ladende Welten-Texturen beim Respawnen des Spielers.
Eine Übergangslösung gibt es hingegen bei FPS-Problemen mit aktiviertem VSync - allzu hilfreich dürfte die jedoch nicht sein: Die Entwickler empfehlen, einfach kein VSync zu nutzen. Bei niedriger Bildwiederholrate sollte zudem der Fullscreen-Modus genutzt werden und bei Problemen mit ausbleibenden NPC-Angriffswellen hilft ein Missions-Neustart. Wer nach einer bestimmten Mission nicht mehr schießen kann, sollte zudem das Spiel neustarten.
Nachfolgend alle bekannten Probleme und ihre vorübergehenden Lösungen:
Performance
Xbox One/PS4/PC:
Capture cards
Players using Windows 10 will experience corrupted video signal output when using an external video capture card/device. Models affected: Atomos Assassin, Elgato Gaming HD60, Atomos Shogun, and potentially more
Textures
World textures may render very slowly after a player respawns
PC:
VSync
- Players using VSync will experience significant FPS drops.
-> [Workaround]: Don't use VSync
Windowed/Borderless modes
- FPS may drop below 20 when the game is played in windowed or borderless mode.
-> [Workaround]: Use fullscreen to maximize FPS
Nvidia Graphics
- Players may experience graphical corruptions and visual artifacts when using Nvidia Graphics Cards.
Population
- In instances where the Dark Zone is overly crowded in a small area, players may experience performance issues such as delayed damage or animation glitches
Character selection
- Players may experience graphical corruption around their character model in the character selection screen on resolutions higher than 1080p.
Gameplay
Xbox One/PS4/PC
Saving Private OBrian
- The second wave of enemies does not always attack the player if he eliminated the first wave too fast.
-> [Workaround]: Exiting the mission area and re-entering it will reset the mission.
Xbox One/PS4
Premium subscription
- Players may become stuck in Dark Zone checkpoints if their premium console subscription expires while the player is inside the checkpoint.
Vibration option
- Controller vibration option switches ON each time the player respawns.
PC
Unable to shoot
- Players may be unable to shoot or switch weapons after exiting Chelsea Pier.
-> [Workaround]: Restarting the game should fix the issue
Interface
Xbox One/PS4/PC
GPS
- The GPS in the World Map may send the player to dead ends or through areas outside the Beta map area
PC
Languages
- After installing the game in any other language than English, the game will still launch in English the first time
-> [Workaround]: Select your language in the language selection screen on first launch of the game
Bugs & Glitches
Xbox One/PS4/PC
Proximity Voice Chat
- Players may experience problems when communicating with Proximity Voice Chat in the Dark Zone such as poor audio quality or temporary interruptions.
-> [Workaround]: Proximity chat is currently limited to 8 players at a time
Falling through map
- Players will fall through the map when joining another user that is watching the Intro Cinematic
-> [Workaround]: The player will be teleported back to his checkpoint once exiting the playable map volume
Ubisoft Club
Xbox One/PS4/PC
Action
- Ubisoft Club Beta Action may not unlock when the user created a Uplay account in the same play session.
-> [Workaround]: Relogging should fix this issue
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