Am heutigen Freitag, den 1. Juli 2016 erscheint die Regulation-Version 1.09 für Dark Souls 3. Das haben From Software und Bandai Namco auf der offiziellen Facebook-Seite zum Spiel bekannt gegeben.
Der Patch bringt sowohl auf dem PC als auch auf der Xbox One und der PlayStation 4 Balancing-Anpassungen an den Waffen mit sich. Die Server werden für die Aktualisierungs nicht abgeschaltet. Auch die Multiplayer-Elemente des Hardcore-Rollenspiels sollten heute also durchgehend problemlos nutzbar sein.
Nachfolgend die Patchnotes zum Regulation-Update 1.09:
- All Dagger weapons: increased critical attack power.
- Dark Sword: reduced weapon efficiency.
- Anri's Straight Sword: reduced scaling effects.
- Wolnir's Holy Sword: added faith scaling and adjusted weapon efficiency accordingly.
- Crescent Moon Sword: added intelligence scaling and adjusted weapon efficiency accordingly.
- Morne's Great Hammer: added faith scaling and adjusted weapon efficiency accordingly.
- Lothric's Holy Sword: added faith scaling and adjusted weapon efficiency accordingly.
- Yorshka's Spear: increased FP damage effects.
- Scholar's Candlestick: reduced sorcery-strengthening properties
- Demon's Fist: reduced weight.
- Greatsword of Judgement: increased attack power.
- Heysel's Pick: increased intelligence scaling.
- All shield-piercing weapons: added shield-piercing properties to regular attacks.
- All Skills that enchant a weapon with special properties: extended length of effect.
- Obscuring Ring: increased distance at which ring takes effect.
- Hornet Ring: adjusted efficiency.
- Black Serpent: adjusted tracking.
- Lightning Stake: now requires 1 attunement slot.
- Magic Barrier/Great Magic Barrier: extended length of effect.
- Divine Pillars of Light: increased attack power.
- White Dragon Breath: reduced stamina consumption.
- All Bug Pellet items: extended length of effect.
- Addressed other game balance issues and fixed other flaws.
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